Tiskové zprávy

Aktuality a media

Page tools
Tisk Tisk
Oblíbené Oblíbené
Sdílet
  • Banner

    Tiskové zprávy

    Přehled zajímavostí a novinek
  • Banner

    Videa

    Ekologizace ArcelorMittal Ostrava a.s.
  • Banner

    Ženy

    ArcelorMittal chce zvýšit počet žen ve vedení svých podniků
  • Banner

    Sousedé

    Zpravodaj ArcelorMittal Ostrava

ikona→  Tisková zpráva ve formátu .pdf

ArcelorMittal Ostrava a.s.
Barbora Černá Dvořáková
tisková mluvčí
T + 420 595 683 390

News
News

Nápad zaměstnance se proměnil v užitečnou inovaci. ArcelorMittal Ostrava má novou digitální železniční váhu

Ostrava 31. října 2017 - Automatické hasicí vozy na koksovně, automatické vytlačování sochorů z pece a nyní i bezobslužné vážení železničních vagónů. Inovací v oblasti automatizace a digitalizace je v ostravské huti ArcelorMittal v poslední době opravdu hodně. Poslední zmíněný projekt dokonce pochází z hlavy kmenového zaměstnance. Nová železniční váha je plně digitalizovaná a dokáže vážit i za jízdy.

Bez nutnosti zastavování a se stoprocentní přesností. To je nová automatická kolejová váha, která se nachází v dopravním obvodu třídírny koksu. Trapper, jak zní název inovace, vypadá nenápadně i přesto, že jeho úkolem je vážit několikatunové železniční vagóny. Hlavní předností malého, elektronikou nabitého sloupku, je schopnost fungovat bez jakékoli lidské obsluhy.

„Velkou výhodou nové váhy je to, že umí vážit jak jednotlivé vozy ve statickém režimu, tak i celou skupinu vagónů, které přes ní bez jakéhokoliv zastavování projedou. Možností a kombinací vážení nabízí celou řadu. Lze ji například naprogramovat tak, aby některé vagóny vážila staticky a ostatní za jízdy,“ uvedl k inovaci Rostislav Cybel ze závodu doprava, který tento projekt vymyslel a realizoval ve spolupráci s technickým úsekem, závodem automatizace a firmou Tamtron.

K tomu, aby mohla váha takto fungovat, musejí být jednotlivé vagóny vybaveny speciálními čipy. Momentálně jimi disponuje celkem devadesát dva interních vozů. Ani to však není závažnou překážou, váha si totiž dokáže poradit i s neočipovanými vagóny. Ty je schopna vážit dálkově, ovšem tentokrát již za pomocí obsluhy kolejové váhy, která k tomu používá speciální program. Díky tomuto zařízení, které je v provozu od září, odpadá také nutnost dopravovat vozy na váhu do sousedních Bartovic.

„Zjednoduší se tak tok materiálu, uspoří nafta a zkrátí se provozní čas lokomotiv. Dalším pozitivním efektem je vyšší propustnost vjezdového nádraží v Ostravě - Bartovicích, kde se tyto vozy vážily dříve. Řešení navíc v budoucnu umožní rychlejší rozvoj podnikových informačních systémů, protože váha může být automaticky předávána do všech řídicích a informačních systémů v huti,“ dodal Cybel.

ArcelorMittal Ostrava a.s. patří do největší světové ocelářské a těžařské skupiny ArcelorMittal. Ročně vyrábí více než 2 miliony tun oceli, která se uplatňuje zejména ve stavebnictví a strojírenství. Je největším výrobcem silničních svodidel a jediným výrobcem transformátorových plechů v Česku. Kromě tuzemského trhu dodává své výrobky do více než 40 zemí světa. ArcelorMittal Ostrava a její dceřiné společnosti mají více než 7000 zaměstnanců. Průměrný výdělek v roce 2016 činil 35 104 korun. Díky nadstandardní ekologizaci vyrábí společnost své výrobky s minimálním možným dopadem na životní prostředí. Aby ještě více přispívala k trvale udržitelnému rozvoji, určila si 10 ukazatelů a s nimi spojené cíle, na jejichž plnění dohlíží nejvyšší vedení firmy. Jediným akcionářem je ArcelorMittal S.A.

1

Tiskové zprávy Barbora Černá Dvořáková - tisková mluvčí >

Zpravodaj pro sousední obce Chceme se s Vámi podělit o novinky z naší společnosti >